Maksu- ja toimitusehdot

 

Yleistä

 

Orat Oy:n verkkokauppa on tarkoitettu ensisijaisesti yritysasiakkaille. Asiakkaalla tulee olla voimassa oleva y-tunnus verkkokauppaan rekisteröitymistä varten.

 

Toimitustavat

 

Oletustoimitustapa: Posti
Toimitustapa määräytyy paketin koon mukaan. Orat Oy pidättää oikeuden toimitustavan muutoksiin.

 

Maksutavat ja -ehdot

 

Orat Oy -verkkokaupan tilaukset maksetaan laskulla.
Oletusmaksuehto on 14 päivää netto, mikäli toisin ei ole sovittu. Orat Oy pidättää oikeuden maksuehtojen muutoksiin.

 

Hinnat

 

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Voimassa oleva hinta on Orat Oy -verkkokaupassa tilaushetkellä ilmoitettu hinta. Orat Oy -sivustolle ilmoitetut hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa. Orat Oy pidättää oikeuden virheellisesti kirjattujen hintojen korjaamiseen.

 

Tilauksen vahvistaminen

 

Tilauksesta toimitetaan tilausvahvistus annettuun sähköpostiosoitteeseen (asiakas vastaa itse antamansa sähköpostiosoitteen oikeellisuudesta).
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

Tilausehdot

 

Orat Oy pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

Lähetämme tilauksen mahdollisimman nopeasti, arvioitu toimitusaika varastotuotteille on 2–5 arkipäivää.

Toimitusosoitetta ei ole mahdollista muuttaa tilauksen teon jälkeen. Verkkokauppatilauksen jälkeen alamme käsitellä sitä välittömästi taataksemme nopean toimitusajan. Emme pysty peruuttamaan tai muuttamaan tilaustietoja tilauksen jälkeen.

Otamme asiakkaaseen yhteyttä, jos tilattu tuote on loppunut varastostamme tai toimitusaika on pitkittynyt.

Mahdollisista jälkitoimituksista veloitetaan toimitusmaksu.

Mikäli sinulla on tilaamista tai tilaustasi koskevia kysymyksiä, voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@orat.fi niin autamme mielellämme.

 

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

 

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen verkkokauppa@orat.fi.
Ilmoita sähköpostissa nimi, jolla tilaus on tehty ja mikä tuote on väärä, vioittunut tai kadonnut, sekä tilauksesi numero, jonka löydät sähköpostiin lähetetystä tilausvahvistuksesta.

 

Tuotteiden palautukset

 

Orat Oy käsittelee palautukset tapauskohtaisesti.

Mikäli asiakas haluaa palauttaa tuotteita, muusta kuin myyjän tai rahdinkuljettajan virheestä johtuneesta syystä, on se tehtävä hänen omalla kustannuksellaan ja palautuksesta sovittava Orat Oy:n kanssa erikseen. Palautettavien tuotteiden on oltava käyttämättömiä, ehjiä, siistejä ja vailla minkäänlaisia asiakkaan merkintöjä. Palautukseen liittyvissä asioissa tulee asiakkaan olla yhteydessä osoitteeseen verkkokauppa@orat.fi.

Virheellisestä toimituksesta, viallisesta tuotteesta tai mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, on asiakkaan tehtävä ilmoitus viipymättä osoitteeseen verkkokauppa@orat.fi.

 

Maksupalautukset

 

Erikseen sovituissa palautustapauksissa maksunpalautus tehdään tilille, jolta alkuperäinen maksusuoritus on tehty, ellei toisin ole sovittu.

 

Ylivoimainen este

 

Orat Oy on vapaa toimitusehtojen velvoitteiden täyttämisestä silloin, kun sitä on kohdannut ylivoimainen este. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista seikkaa, jonka takia myyjää ei voida kohtuudella pitää velvollisena toteuttamaan ehtojen määräyksiä. Ylivoimainen este on esimerkiksi, mutta ei rajoittaen, tulipalo, räjähdys, onnettomuudet, sopimuksen mukaisen toiminnan edellytyksenä olevien lupien peruuntuminen, evääminen tai viivästyminen, sodat tai liikekannallepanot, terrorismi, takavarikko, tuonti- tai vientikielto- tai –rajoitukset, häiriöt tuotetoimituksissa, viranomaismääräykset, keskeytykset energiansaannissa, häiriöt IT- tai puhelinyhteyksissä, lakko, työsulku tai muu työtaistelutoimi. Ylivoimainen este lykkää sopimusvelvoitteiden täyttämistä siksi ajaksi, minkä este on voimassa.

Orat Oy (Y-tunnus 0124209-5)
Pikkupurontie 4
00880 Helsinki